Belgisch jeugdkampoenschap 2007 - Hasselt

Datum: 24-02-2007
De Buyst Lennert 2° plaats

Voor het 3e jaar op rij slaagt Judoclub Herzele erin om een medaille te halen op de Belgische jeugdkampioenschappen.Dit steeds met eigen jeugd en dankzij de gedreven inzet van trainer Michel Van Assel. Deze keer waren het de kadetten Lennert De Buyst en Thomas Wuytens die voor een podiumplaats gingen. Een knap verdiende zilveren medaille voor Lennert!

Ook ons pluimgewicht Thomas Wuytens (-34kg) moet het in zijn 1e kamp opnemen tegen de Waalse kampioen. Het wordt een spannende strijd die hij nipt verliest met koka (de kleinste score). Hiermee grijpt Thomas net naast de medaille, maar kan toch tevreden zijn met een 5e plaats op het Belgisch Kampioenschap. Met 6 medailles op het Provinciaal, 2 medailles op het Regionaal en 1 medaille op het Belgisch Kampioenschap doen de Herzeelse jeugd-judoka's het schitterend!