Interprocinciaal Miniementornooi - Sint-Martens-Latem

Datum: 11-11-2013
Bruggeman Sien 1° plaats

Vandaag organiseerde Judoclub Sint Martens-Latem samen met het provinciaal comité Oost-Vlaanderen en de VJF het Interprovinciaal ploegentornooi voor U13.

De vijf Vlaamse provincies waren op post : Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant, Oost-en West-Vlaanderen met elk 15 meisjes en 25 jongens.

Van in het begin stond West-Vlaanderen op kop. Oost-Vlaanderen bengelde onderaan. Stilletjes aan begonnen onze Oost-Vlaamse judokas aan een inhaalmanoeuvre. Antwerpen stond met een punt minder héél dichtbij. Spinning alom bij de laatste poules. West-Vlaanderen had nog steeds de leiding met 77 wedstrijdpunten, 67 voor Oost-Vlaanderen en 65 voor Antwerpen.

De laatste loodjes waren het zwaarst voor het verdict viel: de Oost-Vlaamse meisjes trokken het laken naar zich toe waardoor Oost-Vlaanderen uiteindelijk met de beker naar huis mocht.
De organisatie verliep perfect. De wedstrijden begonnen stipt om 13u30 en om 16u40 was alles afgerond.