Pupillen- en miniementornooi - Zelzate

Michiels Siebe 3° plaats
Franck Simon 4° plaats
Decuypere Eline 4° plaats

3 Meisjes en 3 jongens in reeks U11.

Eline Decuypere begon haar eerste kamp heel goed. Ze was steeds de snelste om in te draaien, maar ontbrak de kracht om de tegenstandster te werpen. Zelf werd ze echter  in houdgreep genomen. De andere tegenstandsters waren 2e jaars, waardoor ze weinig kans maakte in de andere kampen.

Sien won vlot haar 3 kampen met ippon en 2x houdgreep na mooie veegbewegingen.

Kirsten won 2x via Houdgreep.

Andres werd eerst wat bijgepraat door de papa. (echte mannepraat). Daardoor kon hij ontspannen zijn wedstrijd aanvatten. Deze won hij niet op bestelling, maar de conditie haalde het! Eerst met houdgreep. In zijn tweede kamp kwam hij eerst achter met yuko (wij zagen een waza-ari, maar Andres scoorde een zeer mooie ippon. Idem in zijn derde kamp.

Inigo won zijn eerste kamp vlot met ippon, zijn tweede met een waza-ari.

Siebe moest als laatste op de mat. Zijn eerste wedstrijd was heel moeilijk. De tegenstander kon heel goed verdedigen, en iedere opening werd nochtans benut. Echter kon Siebe 2 yuko’s scoren. Zijn tweede kamp  won hij met waza-ari. In zijn derde kamp struikelde hij, waardoor hij kanseloos was in de daaropvolgende houdgreep.Ondanks 2 overwinningen werd hij pas 3e in zijn poule. (bij gelijke stand= lichtste gewicht wordt bevoordeeld).

U13: 3 pluimgewichten (Lucas, Jos en Simon) mochten onmiddellijk aantreden. Jarne was bij de laatste.

Simon zat in een zware poule met echt goede tegenstanders. Tegen Jens Van Buyten en Mauro De Meyer was hij gewoon kanseloos.

Hierdoor was hij wat teleurgesteld begonnen aan zijn 3e kamp en na een veegbeweging werd  hij in houdgreep genomen.

Lucas won zijn 3 kampen met ippon, waarbij hij zijn 2e kamp won met het tornooirecord. Bij de eerste beweging, onmiddellijk ippon. Een kamp van 2 seconden lang!

Jos moest uitkomen tegen zijn vriend Lars Loncke. In Aalst was Jos de beste, nu maakte hij een foutje en ging op zijn rug liggen. Lars strafte dit onmiddellijk af met houdgreep. Jos kon zich herpakken en de andere twee tegenstanders hadden het geweten. Met 2x ippon, werd hij  2e in zijn poule.

Jarne kwam in zijn rustige stijl op de mat, en maakte snel duidelijk wat hij kon. Na het maken van de opening, veegde hij mooi de tegenstander. Zijn tweede kamp was het o gochi en zijn derde, vloerde hij de  tegenstander met hiza guruma.