Tornooi U11 en U13 - Berlare

Decuypere Eline 4° plaats
Van de Ville Jordy 4° plaats
Franck Simon 4° plaats

Judoclub Herzele was vertegenwoordigd met 8 pupillen.(waaronder 4 meisjes)

In de namiddag waren er 8 miniemen van de partij.

Gelegenheidstrainer Maurice, heeft de groep opgewarmd, vergezeld van beide dochters. (die het trouwens uitstekend deed in haar poule).

Enkele nieuwe gezichten in de groep, die het uitstekend sportten! Daarnaast moesten de meegereisde supporters steeds veranderen van mat, om alle wedstrijden te kunnen volgen.

Eline Decuypere had wat tegenslag, en kon een voorsprong van 1 waza-ari, niet verzilveren. Tine Callebaut startte sterk met winst door ippon, en Jitse  scoorde vlot in zijn duels. (3 x ippon.) Sien vocht mooi op haar manier naar de overwinning door Ippon, houdgreep en beslissing. Andres Peralta won zijn eerste kamp mooi met wazza-ari. Vooral zijn mooie haakbeweging was de moeite. Inigo won door ippon en een fel bevochten houtgreep. Siebe  Michiels won zijn eerste kamp en Kirsten werd 2e in haar poule.

In de namiddag mochten de jongens (geen meisjes!) van U13 de eer van Herzele hoog houden. Er waren 4 matten, maar alle wedstrijden van Herzele werden op 2 matten afgewerkt! (wat een verschil met de voormiddag!)

Jos trad als eerste aan, tegen een gekende (gevreesde, want technisch sterke) vriend Jens. Maar de techniek, en het slim indelen van de wedstrijd haalde de bovenhand door een mooie ippon. ( laat ons zeggen…. zoals Jonathan de Durpel zo goed kan.) Tom Callebaut  (eerste wedstrijd) en Frank Simon waren iets te licht voor hun tegenstanders, ondanks het harde werk.

Jordy  Van De Ville werd geblesseerd, en kon zijn kansen niet echt verdedigen. Aaron won zijn tweede wedstrijd, en Wolf startte heel sterk met ippon, maar had technisch heel sterke tegenstanders.

Jarne en Benjamin moesten als laatste aantreden. Jarne haalde met 3 ippons de buit binnen. Ondanks een zwak moment van Benjamin in zijn tweede kamp (concentratieverlies), naast winst met ippon en 2x houdgreep, behaalde hij toch mooi de tweede plaats in de enige poule van 5 van het tornooi.