Pupillen- en miniementornooi - Wetteren

Peralta Gillian 4° plaats
De Rouck Femke 4° plaats
Goossens Favor 5° plaats

Met 6 pupillen en 3 miniemen was Judoclub Herzele vertegenwoordigd. Waaronder 2x 2 meisjes!

Femke begon ontspannen aan haar eerste kamp, maar haar tegenstandster was sterk. Ze struikelde bij de eerst trekbewegen en werd hierdoor in houdgreep genomen. In haar tweede kamp scoorde Femke snel een yuko, maar even concentratieverlies werd haar fataal. In haar derde kamp werd ze na hard werken door een houdgreep verslagen.

Sien kwam uit in een poule van 3. Haar eerste kamp won ze na een yuko te scoren met houdgreep. De volgende tegenstandster, was een bekende van de wedstrijd in Kruishoutem (toen door Sien verloren, Ippon). Nu wou Sien revanche. Ze stond steviger op de mat en kon vrij snel een houdgreep afdwingen. Knap! Jos, Jarne en Sien moesten bijna gelijktijdig aantreden. Hierdoor heeft de verslaggever de eerste wedstrijd van Jarne niet gezien. Deze werd verloren met Ippon (Was nog niet wakker volgens enkele getuigen…) In zijn tweede kamp wel! Eerst een yuko scoren, daarna een waza-ari, om dan af te sluiten mat ippon.

Lucas, was overtuigd van zijn kunnen en won zijn eerste kamp met o soto gari. (Ippon, na 5 seconden)). Zijn tweede kamp, werd snel beslecht met een mooie kochi guruma. Zijn derde kamp was wat moeilijker. Eerst een yuko door een houdgreep die werd afgebroken, daarna waza-ari. En terug een kochi guruma om met ippon de wedstrijd voortijdig te beëindigen. Mooi.

Jos toonde snel zijn kunnen. En was blijkbaar niet van zin om lang op de tatami te staan. Ik vermoed dat alle wedstijden samen 15 seconden geduurd hebben. 3x Ippon bij de eerste uithaal, 3x o gochi. Favor startte overtuigend en werkte hard. Maar had last van zenuwen. Hierdoor was zijn concentratie wat zoek en blokkeerde hij. En Favor moest 4 x aantreden tegen sterke judoka’s. In zijn eerste kamp scoorde hij nog een mooie yuko, maar liet hem dan verassen met ippon. Hierdoor was veer wat gebroken en ook de andere wedstrijden werden verloren.

Emma zat in een poule van 3, Net zoals Elien. Emma kon in haar eerste kamp nog een houdgreep doorbreken, maar verloor door Ippon. Haar tweede kamp won ze na een stevig gevecht met houdgreep! Goed gedaan!

Elien vocht goed en werkte hard, maar verloor steeds met de kleinste score! Goed verdedigende tegenstanders beletten het scoren. Jammer, ze zat nochtans steeds goed in de wedstrijd.

Gillian vocht ook heel goed, en scoorde in zijn eerste kamp een yuko, maar kon het niveau niet aanhouden, en verloor met waza-ari. Ook de andere twee kampen kon hij uitvechten maar scoorde niet. Jammer

$p$p