Tornooi Eernegem U11 - Eernegem

Datum: 24-04-2010
Van den Herrewegen Jitse 2° plaats

Met 2 pupillen was Judoclub Herzele afgezakt naar het zonnige Eernegem

De bezetting: 16 poules voor de jongens op deze eerste “mooie”zaterdagse lentedag.

Jos scoorde in zijn eerste kamp snel een waza-ari via o soto gari. Bij het hernemen vloerde Jos zijn tegenstander met okuri ashi barai en scoorde hiermee ippon. Zijn tweede wedstrijd begon terug met o soto gari. Hierdoor kwamen beiden op de grond terecht maar Jos had de tegenstander al in houdgreep. Door te ver vooraan te kruipen werd deze na 15 seconden onderbroken. (waza-ari). Daarna blesseerde de tegenstander zich aan het hoofd (te hard aantrekken van de houdgreep?) en staakte de strijd. In het derde kamp scoorde Jos onmiddellijk een ippon via o soto gari. Hierdoor werd Jos eerste in zijn poule Jitse trad aan in poule 14, in de groep na Jos.

Jitse probeerde terug ippon seoi nage, maar de tegenstander was sterk en verdedigde goed. Al snel werd een yuko gescoord. Na een waza –ari kon Jitse niet meer scoren, zijn tegenstander groeide in de wedstrijd maar kwam te kort door het felle verweer. In de tweede wedstrijd pakte de tegenstander steeds naar de kraag, hoog in de nek. Jiste kon de opening niet vinden. Even was er een mogelijkheid om de tegenstander te vegen. En, even….. concentratieverlies en Jitse werd door een uki goshi geworpen. Ippon voor de tegenstander In zijn derde kamp voerde Jitse een mooie ippon seoi nage uit, maar doordat de tegenstander mooi rollend neerkwam werd maar een yuko toegekend. Maar Jiste had de tegenstander onder controle en de houdgreep die er op volgde werd niet meer verbroken. Een verdiende 2e plaats in zijn poule!

$p$p$p