Open provinciale U11 en U13 - Kruishoutem

De Mangelaere Lucas 2° plaats
Bruggeman Sien 3° plaats
Peleman Thibo -

Met 4 pupillen was Judoclub Herzele afgezakt naar Kruishoutem Slechts 1 meisje …..

De bezetting: 20 poules voor de jongens en 8 voor de meisjes. Lucas mocht onmiddellijk aantreden. Zijn coach Emiel zag Lucas zijn eerste kamp winnen met een Yuko. In zijn tweede kamp scoorde Lucas eest een waza-ari gevolgd door houdgreep. En in zijn derde kamp moest hij het opnemen tegen Lars Loncke. (een goede kennis van Lucas en Jos) Hier liet Lucas zich ongelukkig pakken met yuko. Eenmaal op achterstand werden er risico’s genomen en Lucas werd door een houdgreep geveld. Een verdiende tweede plaats in zijn poule.

Sien kwam als tweede van Herzele op de mat. In haar eerste kamp koos ze resoluut voor de aanval. Eigenlijke iets te onvoorzichtig want haar tegenstandster had meer wedstrijdervaring en maakte gebruik van Sien haar zwakke evenwicht om met ippon te werpen. In haar 2e kamp kon Sien niet scoren, en ze verdedigde zich goed. (kroop oa uit een goudgreep.) Met één yuko in haar nadeel verloor ze dus met het kleinste verschil. De twee trainers praatten op haar in, gaven nog wat tips en daar maakte ze in haar laatste kamp gretig gebruik van. Ze won met 2 yuko’s. 3e plaats dus voor Sien. Jitse moest afwisselend met Jos aantreden op de twee uiterste matten.

Jitse zette onmiddellijk in met ippon seoi nage, maar deze mislukte, maar scoorde door zijn beweging toch een yuko. Daarna scoorde hij een waza-ari en blijvend controlerend in houdgreep. In zijn tweede kamp scoorde Jitse snel een yuko, maar op het einde was het een mooie waza-ari die de eindscore vastlegde. Zijn derde kamp scoorde jitse vlot een yuko en de daaropvolgende houdgreep kon zijn tegenstander niet verbreken. 3 winners voor Jitse.

Jos scoorde onmiddellijk een waza-ari, maar kon de houdgreep niet lang volhouden (10seconden= 1 yuko). Bij het hernemen scoorde jos een mooie Ippon. Zijn tweede wedstrijd was een gekende tegenstander. (zie verslag Berlare / kamp 3 van Lucas). Die tegenstander (het jongetje deed terug 2 keer een verboden beweging met zijn hoofd) verdedigde zich echter heel goed. Jos kon echter een yuko scoren gevolgd door een (zwakke) houdgreep die niet goed zat. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord. In Jos zijn derde kamp kreeg hij eerst een strafpunt tegen. Maar daarna hernam hij zich en scoorde een Yuko, onmiddellijk daarop gevolgd door een houdgreep.

Samengevat: 2x1e, 1x2e en 1x3e bij de pupillen.

$p$p$p