Belgisch kampioenschap jeugd - Ronse

De Durpel Jonathan 2° plaats
De Buyst Lennert 5° plaats
Dierickx Daan 5° plaats

Juul Van Nieuwenhuyse (1ste jaar U15) wint zijn eerste wedstrijd overtuigend met wazari tegen zijn waalse tegenstander, wint daarna de halve finale met ippon van de waalse kampioen. In de finale komt hij terug tegen de vlaamse kampioen, hij verliest de finale met ippon.

Kianu Staelens wint eveneens zijn eerste 2 wedstrijden met overtuigend gemak, 2* ippon na enkele seconden. Met dit goed gevoel naar de finale, echter laat hij zich hier verrassen door een counter, ippon tegen.

Jonathan De Durpel, zoals hierboven worden eveneens de eerste 2 wedstrijden mooi gewonnen met ippon. Met spanning wacht iedereen de finale af, het is dezelfde tegenstander als op de regionale kampioenschappen waar Jonathan nipt verloor in de golden score. Het is een harde finale waar de tegenstander Jonathan dwingt tot 3 strafpunten. Op 1 minuut voor het einde scoort Jonathan een yuko met een prachtige beenveeg. Dit is echter niet voldoende om de strafpunten op te halen en hij verliest dus met het kleinste verschil.

Lennert De Buyst krijgt in het begin van zijn eerste wedstrijd 2 strafpunten door het continu aanvallen van zijn tegenstander, na een kleine minuut komt Lennert beter in de wedstrijd waardoor de kamp gelijk op gaat. In het midden van de kamp doet zijn tegenstander een verkeerde beweging, diving, waarna normaal gezien uitsluiting volgt, de scheidsrechters overleggen, maar laten toch de kamp verder gaan, Lennert verliest. In de eerste herkansing terug een sterke tegenstander, nu wint Lennert met een yuko. De kamp voor het brons wordt verloren door 2 beenvegen van zijn tegenstander, 2 * wazari is ippon.

Daan Dierickx verliest zijn eerste kamp met ippon. In de herkansing lijkt hij terug de Daan van over 2 weken en vloert zijn tegenstander met ippon na een prachtige overname. In de kamp voor het brons loopt Daan iets te overmoedig naar zijn tegenstander en wordt gegooid met ippon seoi nage. Voor de eerste maal in de geschiedenis van judoclub Herzele komen we terug met 3 zilveren medailles en 2 vijde plaatsen.

In de eerste plaats een dikke proficiat aan de judoka's, aan de ouders en een dikke merci aan de talrijke supporters om onze jongens in Ronse te steunen. Het bestuur

$p$p$p$p
$p