Pupillen Tornooi - Zelzate

De Schepper Kjell 2° plaats
Taleman Jonie 2° plaats
De Mangelaere Lucas 3° plaats

Met 3 pupilen stond judoclub Herzele er weer op het tornooi in Zelzate.

Eerst waren alle ogen gericht op het jonge lichtgewicht: Lucas De Mangelaere. Zijn eerste kamp won hij prachtig met ippon. De twee andere kampen verloor hij nipt tegen oudere en meer ervarene judoka’s.

Kjell De Schepper vocht eveneens verbeten. Hij vocht heel agressief maar kwam uit in zijn eerste kamp tegen een zeer sterke tegenstander. Hierdoor verloor hij nipt. Kjell kon het hier niet bij laten en door zelf initiatief te nemen won hij zijn twee volgende kampen snel met ippon.

Dan was het de beurt aan Jonie Taeleman. Jonie zat in een poule van twee maar mocht 3 keer vechten tegen de zelfde tegenstander. Omdat zijn tegenstander verscheidene kilo’s meer woog en een stuk groter was dan Jonie, Verloor Jonie zijn eerste kamp op beslissing. Zijn volgende kamp won hij mooi met een houdgreep. De laatste kamp werd hij geworpen met een Waza-ari en verloor deze kamp dus. Een 3de en twee 2de plaatsen zijn een puik resultaat voor de jonge judoka’s.

Proficiat!

$p