Trofee groen/blauw - Lokeren

De Durpel Jonathan 2° plaats
Elaut Jonathan 2° plaats
Dierickx Daan 3° plaats

Jonathan Elaut De eerste kamp duidelijk overwicht voor Jonathan, winst met 2x koka en waza-ari met maki-komi. De tweede kamp verloopt lastiger, dit wegens een linkshandige tegenstander. Hierdoor moet Jonathan op zoek naar een andere techniek. Goed voorbij half wedstrijd pakt Jonathan uit met een mooie beenveeg : yuko! Even later scoort hij nog een yuko op counter en gaat over naar houdgreep, maar tegenstander kruipt buiten : koka. Tweede zege is binnen! Voor de 3de kamp komt hij uit tegen een Belgische Pool. Deze zoekt duidelijk de grond op (worstelen?). Hij probeert steeds de sterke kumi kata van Jonathan te ontwijken en gaat hierbij een paar keer onder de arm van Jonathan. Hiervoor krijgt hij 2x maal shido en ook nog een shido wegens passief vechten. Jonathan kan ook in deze wedstrijd nogmaals counteren, wat hem een koka oplevert. Uiteindelijk winst met waza-ari en koka. In de finale tegen Belgisch Kampioen Adlan weet Jonathan dat het moeilijk wordt. Hij gaat voor een wedstrijd van minstens 2 minuten, wetende dat de vorige tegenstanders van Adlan binnen de 30 sec. al op de rug liggen. Hij vecht goed mee en kan de aanvallen van Adlan ontwijken. Eenmaal countert hij zelfs mooi maar de scheidsrechter geeft score aan Adlan! Na 1min41s wedstrijd kan hij een kata guruma niet ontwijken en verliest met ippon. Tornooi afgesloten met een prachtige zilveren medaille!

$p$p$p$p
$p