Pupillen en miniemen Tornooi - Kruishoutem

De Rouck Shari 3° plaats
Schepens Stijn 3° plaats
Staelens Kaïn 3° plaats

Het tornooi van Kruishoutem is de laatste provinciale pupillen-en miniemenontmoeting voor dit seizoen. Na het succes in Zelzate was de belangstelling bij onze jonge judoka’s gewekt. Een na enkele bemoedigende woorden van trainer Michel konden we deze keer 9 judoka’s inschrijven (5 pupillen en 4 miniemen). Het sportieve en gemoedelijke karakter van de pupillen-en minimenontmoetingen is een goede stimulans voor onze jonge beloftevolle judoka’s en het versterkt hun zelfvertrouwen in het eigen kunnen. Vanaf oranje gordel kan iedereen deelnemen en is van harte welkom.

Tot de volgende keer!

PUPILLEN:

Anaïs CASTEUR bullet Anaïs vecht goed in haar eerste wedstrijd. Ze krijgt een koka, maar laat zich daarna verrassen met twee waza-ari’s. bullet De tweede tegenstandster is wat te sterk voor Anaïs. Nadat ze een yuko en een koka tegenkrijgt, sukkelt ze in een houdgreep: ippon. bullet De derde wedstrijd gaat gelijk op, beide tegenstreefsters zijn even sterk, maar Anaïs laat zich eventjes verrassen, waarvoor haar een koka aangesmeerd wordt. Goed gevochten Anaïs!

Stijn SCHEPENS bullet Stijn verliest zijn eerste twee wedstrijden met ippon. De tegenstanders waren te sterk en hadden meer ervaring. bullet In de derde wedstrijd kan Stijn zijn tegenstander perfect counteren wat normaal ippon zou opgeleverd hebben, maar helaas, dit is niet toegestaan bij de pupillen. Na twee yuko’s krijgt Stijn nog een ippon tegen. Blijven oefenen Stijn, ’t Komt wel goed. Volgende keer terug 3 op 3.

Kaïn STAELENS bullet De eerste wedstrijd verliest Kaïn op beslissing van de scheidsrechters. bullet De tweede keer scoort hij yuko en koka en kan hij overgaan in houdgreep: ippon. bullet Zonder complexen begint Kaïn aan zijn derde wedstrijd, maar krijgt koka en yuko tegen. Op het einde van de wedstrijd loopt hij nog tegen een ippon aan van de toch wel heel sterke tegenstander. Een heel goed resultaat voor je eerste wedstrijd, Kaïn!

Aurelie VERLINDEN bullet Scoort een koka en neemt haar tegenstandster direct in een houdgreep, waarom niet? Ippon. bullet Aurelie leert snel bij en ze weet perfect hoe het moet: terug houdgreep en …ippon. bullet In haar derde kamp bewijst ze dat ze in de vorm van haar leven is en spijkert ze de andere juffrouw met een mooie heupworp tegen de mat: ippon. bullet Omdat het een poule van 5 personen is, mag Aurelie 4 wedstrijden kampen, wat ze in dank aanvaardt: na 5 seconden: houdgreep en ippon. Niet zo vlug Aurelie, wij genieten ook graag. Een prachtig resultaat: 4 op 4.

Renaat VAN GUTTE bullet Renaat is weer ongeduldig en scoort ippon na een 10-tal seconden met een soort self-made uchi mata. bullet Deze keer heeft hij te maken met een sterke tegenstander. Renaat krijgt yuko en koka tegen om onbegrijpelijke redenen en verdiende normaal nog een ippon door een mooie overname, doch tevergeefs. Hij neemt revanche met een houdgreep: ippon. bullet In de derde match komt hij direct koka voor en legt daarna de basis voor een prachtige ippon met tai-otochi, maar jammer genoeg voor het spektakeljudo neemt hij het zekere voor het onzekere en scoort weer ippon met een houdgreep. Doe zo voort, Renaat: prachtig werk met 3 op 3.

MINIEMEN:

Shari DE ROUCK is de enige deelneemster bij de pupillen wegens forfait van onze andere 3 judoka’s. Ze verdient vooraf al een pluimpje omdat ze toch alleen wil deelnemen (en haar ouders voor het vervoer). bullet Shari werkt zeer goed in haar eerste wedstrijd waarin ze mooie judo laat zien, echter zonder score voor beide judoka’s. Ze wint dan ook terecht deze wedstrijd op beslissing van de scheidsrechters. bullet Alhoewel ze goed bezig is in de tweede match sukkelt ze in een houdgreep en krijgt ippon tegen. bullet Dit was echt een spannende wedstrijd tegen een reuzin uit Zele. Shari bijt goed van zich af, ze draait een mooie worp in, maar raakt spijtig genoeg hierdoor gedurende 10 seconden in een houdgreep waardoor ze koka tegenkrijgt: zeker onverdiend. Zeer goed Shari, en wat het belangrijkste is, je judo gaat er op vooruit!

Geert DE PAUW (21-04-2001)