Pupillen-en miniemen Tornooi - Aalst

Dierickx Dana 2° plaats
Moreel Tim 3° plaats
Moock Yana -

Een nieuwe lading wedstrijdjudoka’s treedt aan. Ze stonden al een tijdje te popelen om mee te gaan en nu was het zo ver: Lennert, Daan, Dana en Jonathan verdedigen de kleuren van de club.

PUPILLEN:

Dana zit in een mooie poule waar ze twee maal Ippon scoort. Haar laatste tegenstandster uit Kruishoutem was een maatje te sterk. Heel goed gedaan, Dana. Daan scoort twee maal Ippon en krijgt zilver. In zijn tweede wedstrijd werd hij bijna dubbel geplooid door zijn tegenstander die de scheidsrechter niet had gehoord. Matthias heeft revanche genomen. Hij was onklopbaar sterker dan zijn tegenstanders en won met 3 Ippons! Proficiat Matthias. Lennert kwam uiterst geconcentreerd op de mat en verloor zijn tegenstanders en zijn vader-coach geen ogenblik uit het oog. Het leverde hem twee ippons en de tweede plaats op. Jonathan kegelde zijn tegenstanders onder het waakzame oog van zijn familie zonder complexen tegen de mat. Eveneens 2° plaats. Heel flink gewerkt!

MINIEMEN:

Yana zat in een poule van vijf. Dat betekende 4 maal kampen. Haar tegenstandsters waren een maat te sterk en tot overmaat van ramp kreeg ze in haar tweede wedstrijd een klap tegen haar neus. Verder doen zat er niet meer in. Volgende keer beter, Yana, en zeker niet opgeven. Stijn was weer in goede doen en had geleerd uit zijn vorige kampen. Hij stapte geconcentreerd op zijn tegenstanders af en mepte er dan ook twee tegen de grond. De laatste wedstrijd verloor hij op beslissing van de scheidsrechter. Voor ons was hij de winnaar. Renaat was de lichtste van zijn poule, maar overwon zijn eerste en laatste tegenstanders met gemak. Zijn tegenstander uit Brugge was een heel lastige klant. De wedstrijd duurde dan ook de volle twee minuten. Renaat won met Koka & Yuko. Tim had iets minder geluk. Jelle uit Moorsel behoort tot de top van de miniemen en daardoor maakte hij geen kans. Hij won nog een wedstrijd met Ippon en verloor zijn laatste tegen Lander uit Ronse. Het Judo van Tim is sterk verbeterd en heel gevarieerd geworden. We hebben er echt van genoten. Spijtig dat je net tegen deze tegenstanders moest vechten. Volgende keer meer geluk!