Pupillen-en miniemen Tornooi - Evergem

Van Den Borre Matthias 3° plaats
Moreel Tim 3° plaats
Moreel Lien -

Het tornooi van Evergem is traditioneel een heel groot tornooi, met vele judoka’s (ongeveer 500) en een sterk deelnemersveld. Opnieuw waren vele Westvlaamse clubs aanwezig en ook zelfs een paar Nederlandse clubs. Coach Femke dreef ‚haar’ pupillen naar bijzondere resultaten: 3 eerste plaatsen, een tweede plaats en twee derdes. Daar kan je al eens mee naar huis komen.

Ook deze keer debuteerde een nieuwkommer: Yana MOOCK. Op haar eerste, echte tornooi haalt ze uitsluitend met IPPON-overwinningen een eerste plaats. Welverdiend, hebben we achteraf horen zeggen. Yannick was deze keer terug van de partij en won twee van zijn wedstrijden op beslissing van de scheidsrechter. In zijn derde wedstrijd sukkelt hij in een houdgreep. Hij brengt toch zilver mee naar huis. Matthias geraakt stilaan in de routine en haalt als lichtste van zijn poule een mooie overwinning binnen: derde plaats. Onze twee andere cracks Stijn en Kaïn doen zoals steeds wat van hen verwacht wordt: hun tegenstanders geen enkele kans laten en goud binnenhalen. In de namiddag was het de beurt aan de miniemen en dat werd een thriller van formaat. Lien startte krachtig aan haar eerste wedstrijd en verraste haar tegenstandster met een goed getimede de-ashi-barai: IPPON. Haar tweede tegenstandster vloerde ze met een ippon-seo-nage, maar Lien viel nogal ongelukkig op haar pols. Resultaat: met de ambulance naar het hospitaal en de verstuikte pols in een mooi verbandje en minstens een tijdje „off-line". Aurelie had er goede moed in, maar liep tegen drie sterkere tegenstandsters. Spijtig, de moed niet opgeven en volgende keer beter. Renaat werd ingedeeld in een poule met Tom de Pelseneer. Tom staat 3° in het jeugdtrofee en Renaat 4°. Deze confrontatie leverde knappe judo op, waarbij Renaat de betere, aanvallende partij was. Helaas zette hij op 20 sec. voor het einde van de wedstrijd een stapje buiten de mat, wat hem een Chui kostte en de tegenstander een yuko opleverde. Deze achterstand kon hij niet meer goedmaken en werd uiteindelijk 2° via twee IPPON-overwinningen tegen zijn andere tegenstanders. Het was een bijzonder goed tornooi. We werden vergast op technisch mooi judo en vele IPPON-overwinningen. De twee overblijvende tornooien van het seizoen kondigen zich veelbelovend aan. Alle supporters zijn van harte welkom, we kunnen jullie steun goed gebruiken!