Pupillen en Miniemen Tornooi - Zelzate

Elaut Jens 4° plaats
De Strooper Linz 4° plaats
Cosyns Sander 4° plaats

Het tornooi van Zelzate is voor onze jonge judoka's een heel plezierige gebeurtenis. Naast de sporthal ligt een mooi zwembad met glijbanen, wildwater, een splash, ... enz. Ze keken er al een tijdje reikhalzend naar uit. Na hun flinke prestaties verdienden ze dubbel en dik een ontspannende zwempartij.

Lennert DE BUYST en Kaïn STAELENS waren goed op dreef en voegden opnieuw een eerste plaats aan hun lijstje toe.
 Kjenta VERSTRAETEN heeft werkelijk de smaak te pakken en overwon haar tegenstandster uit Waarschoot met ippon. Haar tweede wedstrijd verloor ze met ippon => tweede plaats.
 Jonathan DE DURPEL had een beetje pech in zijn tweede wedstrijd. Zijn tegenstander van judoclub Drongen was net iets sneller en vloerde Jonathan met ko-soto-gari.
Pechvogel van de dag was Jonathan ELAUT. Hij legde een mooi parcours af, maar tijdens zijn laatste wedstrijd kreeg hij een strafpunt omdat hij zijn tegenstander zou gewurgd hebben. Jonathan deed gewoon zijn best om hem in houdgreep te houden. Dit strafpunt verwees hem naar de tweede plaats.
Jens ELAUT was nog niet zo goed wakkertijdens de eerste 2 wedstrijden. Gelukkig won hij zijn derde wedstrijd, maar door een miniem puntenverschil werd hij pas 4°.
Daan DIERICKX, Simon SCHEPENS, Jens GOESSENS, Stijn SCHEPENS, Matthias VAN DEN BORRE en Stefan DE SAEDELEER verloren elk één wedstrijd en werden tweede. Linz DE STROOPER en Lara D'HONDT waren in gedachten al aan het zwemmen want zij verloren elk 3 maal.
Tim MOREEL was enorm in vorm. Hij toonde werkelijk wat hij waard was en won 3 maal: eerste plaats.