Bekers van de Kempen - Herentals

Geerts Ine 3° plaats
De Saedeleer Kevin -
Moreel Lien -

De Herzeelse Judojeugd gaat naar huis met 1 zilveren en 1 bronzen medaille.

De "Bekers der Kempen" is een sterk bezet tornooi dat traditioneel veel volk trekt. Ook deze keer waren er delegaties uit Nederland (Judoteam A-zeven) en Groot-Brittanië aanwezig. Een uitstekende gelegenheid voor onze jeugd om zich met uitstekende judoka's te meten. Onze judoka's waren toch wel een beetje onder de indruk van de massa toeschouwers op dit tornooi maar presteerden zeker op niveau.

Onze cadettenploeg is opnieuw uitgebreid met een flinke aanwinst:

Lien BARBIEUR. Lien was al een tijdje met judo bezig, stopte er enkele maanden mee en herbegon begin dit jaar opnieuw in onze club. Ze mocht onmiddellijk haar eerste competitiestapjes zetten in de cat. <52kg. Ze weerde zich kranig, maar kwam toch een beetje wedstrijdervaring te kort. Ze werd niet meer opgevist in de herkansingen.
Kevin DE SAEDELEER (<38 kg) wou revanche nemen na zijn uitsluiting op het Regionaal kampioenschap maar had met zijn 34 kg. nog enkele spieren te kort om in deze gewichtsklasse zijn echte talenten te kunnen tonen. Geen herkansingen voor Kevin.
Ine GEERTS is super geconcentreerd en gaat er werkelijk voor. Winst in haar eerste wedstrijd en verlies in de tweede wedstrijd leverden haar een 3° plaats op in de cat. <36 kg.
Lien MOREEL blaakte van zelfvertrouwen na haar puike prestaties op het Belgisch kampioenschap. Een betwistbaar voordeelpunt voor haar tegenstandster betekende voor haar de uitsluiting. Sportief legden we ons neer bij de beslissing van de scheidsrechter, maar het had anders gekund. Ook geen herkansingen voor Lien.
Renaat VAN GUTTE vecht in de cat. <50 kg . Gestaag werkte hij zich door de voorrondes om in de halve finale Max Suykerbuyk (JC Boom) te verslaan, waarvan hij verloor op het Regionaal Kampioenschap. In de finale stond hij opnieuw tegenover Kenneth VAN GANSBEKE (Belgisch kampioen 2004). De wedstrijdervaring en enkele subtiele uitlokkingen van Kenneth deden Renaat de das om. Het was een spannende finale met een correcte eindstand.