Provinciaal jeugdkampioenschap - Aalter

Van Lancker Benjamin -
Goessens Jeroen -
Casteur Simon -

8 CADETTEN, BELOFTEN en JUNIOREN GAAN NAAR DE VLAAMSE KAMPIOENSCHAPPEN Zaterdag 14-02-2004 hebben de Herzeelse judoka's een puike prestatie geleverd. De doorgedreven investering in eigen talent en de deskundige coaching van Meester Michel leverden niet minder dan 8 medailles op. Dit is een nooit geziene prestatie van onze judoka's die zichzelf meer dan overtroffen hebben. Alle judoka's met een medaille zijn automatisch geselecteerd voor de Vlaamse kampioenschappen. Daarna lonken de Belgische kampioenschappen.We mogen opnieuw beginnen dromen... Vanuit Herzele waren een kleine 30 supporters meegekomen om hun judoka's aan te moedigen. Deze steun is heel belangrijk om tot overwinningen te komen, maar ook om de andere judoka's te stimuleren om door te gaan. Het was dan ook een hart onder de riem om te zien hoe elke Herzeelse judoka aangemoedigd en opgevangen werd door de supporters. En in een enkel geval hebben we de judoka zelfs naar de eerste plaats geschreeuwd.

Bij de cadetten won Kevin DE SAEDELEER de finale bij de <34 kg. Het was een spannende wedstrijd waarbij Kevin zijn tegenstander volkomen verraste met een offerworp. Meester Michel glunderde, want hij had hem deze worp slechts een goede week geleden aangeleerd.
Renaat VAN GUTTE stond in de finale tegenover Kenneth VAN GANSBEKE, Belgisch kampioen van 2003. Traditioneel werkt VAN GANSBEKE zijn randori's af in amper een minuut en meestal met ippon. Deze prima judoka moest het onderste uit de kan halen en al zijn wedstrijdervaring aanwenden. Na de volle wedstrijdduur van 3 minuten won VAN GANSBEKE met slechts 1 yuko verschil.
Hans COOSE werkte zich heel verdienstelijk door de voorrondes en stond plotseling tot zijn eigen verwondering op de mat voor de finale. De beloften zijn al stevige knapen met meestal heel veel wedstrijdervaring. Hans overtrof zijn tegenstander door inzet en aanvallen, maar zijn tegenstander scoorde.
Benjamin VAN LANCKER werd in één van de eerste rondes uitgeschakeld, maar werd in de herkansingen terug opgevist. Hij werkte zich door al zijn wedstrijden en won een beslissende match met dezelfde offerworp als Kevin DE SAEDELEER. Helaas was de match voor de derde plaats een brug te ver en moest hij genoegen nemen met de 5° plaats.
Ine VAN CAEKENBERGHE keerde via de herkansingen terug in de wedstrijd en liet er geen twijfel over bestaan dat zij en niemand anders naar de Vlaamse kampioenschappen zal gaan, en het lukte! Haar judopartner Heidi werd eerste. Ine bereidt zich met Heidi voor op het examen van 2° DAN. Afspraak in Herentals voor het Vlaams kampioenschap op 28 & 29 februari 2004.