Judo-ontmoeting Melle - Melle

Elaut Jonathan 3° plaats
D'Hondt Lara 3° plaats
Staelens Kaïn 3° plaats

Onder het waakzame oog van Coach Marc DE BUYST trokken onze 9 & 10-jarigen voor het eerst opnieuw naar een tornooi. De judo-ontmoeting van Melle is de opener van het tweede deel van het judoseizoen. We hebben het natuurlijk allemaal gezien van horen vertellen, maar blijkbaar zijn onze judoka’s weer goed op dreef. Lennert, Dana en Matthias kunnen ons al lang niet meer verassen met een (verdiende) eerste plaats. Vanaf januari gaat Matthias naar de miniemen en hij zal er zeker hoge ogen scoren. Daan was in vorm, zei hij vrijdag. Hij heeft zich wel een beetje laten kloppen door zijn zus, maar dat zet hij binnen twee weken in Waarschoot zeker recht. Lara, Jonathan en Jens waren goed gestart, maar hadden toch een beetje tegenslag: volgende keer beter en vooral... volhouden! Tim heeft schitterend gevochten. Zijn vooruitgang is opmerkelijk. Zijn tegenstanders behoren helaas tot de Top 10 van de provincie: Matthias Van Styvendael (Moorsel) en De Saedeleer Kevin (Aalst). Volgende keer misschien wat meer geluk met de loting. Stijn is werkelijk op dreef. Zijn laatste wedstrijd tegen Maes Kevin uit Wetteren verloor hij met het kleinst mogelijk verschil. Het had anders gekund, maar, ja. Kaïn heeft wat concentratieproblemen. Zijn inzet is schitterend, zijn ontsnappingen wonderlijk. Echter hij laat zich af en toe verassen door een technische aanval van zijn tegenstander. Renaat heeft zich 3 keer vanuit achterstand naar de overwinning gevochten. Blijven trainen, Renaat en probeer eens wat variaties, je tegenstanders kennen je sterke worpen intussen al.